blog

Και τούτη η Ανηφοριά Κατηφοριά θα φέρει (μέρος 3)

Και ναι λοιπόν, κάνουμε ό,τι μπορούμε για να φροντίσουμε να παραμείνουμε υγιείς και εμείς και οι αγαπημένοι μας.
Και είμαι ιδιαίτερα περήφανη για τα παιδιά μας! Με όσες οικογένεις μαθητών μας έχω επικοινωνήσει ως τώρα, ακούω κάθε φορά με πόση προσοχή και φροντίδα τα παιδιά και οι έφηβοί μας μένουν πιστοί στις οδηγίες. Πως μένουν μέσα, πως επικοινωνούν με φίλους μόνο διαδικτυακά, πως με νοιάξιμο μένουν μακρυά από τους αγαπημένους παππούδες και γιαγιάδες. Μπράβο! Τα παιδιά μας βάζουν τα γυαλιά!

Απλά αναρωτιέμαι. Φτάνει να φροντίσουμε την σωματική μας υγεία? Γιατί, η αλήθεια είναι πως, αν και λέγονται πολλά για τα μέτρα σωματικής υγιεινής, ελάχιστα συζητάμε για τα μέτρα ψυχικής υγιεινής.  Η επιστήμη και η εμπειρία δείχνουν πως το φάρμακο της ψυχής είναι η χαρά, όπως το δηλητήριο της είναι ο φόβος. Ίσως εδώ να βρείτε κάποιες ιδέες που σας εμπνέουν.

🌸Ξεκινήστε την ημέρα με χαμόγελο εσωτερικά και εξωτερικά.

🌸Πάρτε βαθιές ανάσες. Θα ήταν υπερβολή να θυμίσουμε πως αναπνέουμε από την στιγμή που γεννηθήκαμε. Κι όμως, όταν βρισκόμαστε σε κατάσταση άγχους συχνά… ξεχνάμε να ανασάνουμε.  Μεταξύ άλλων, οι βαθιές ανάσες λειτουργούν σε νευροφυσιολογικό επίπεδο ως αγχολυτικά. Ξεκινήστε με 5 λεπτά ή εως ότου νιώσετε πιο ήρεμοι και αυξήστε τον χρόνο σταδιακά. Θυμηθείτε να ανασάνετε από την μύτη και να βγάζετε αέρα από το στόμα.

🌸Κλείστε έξω την αποδυναμωτική εσωτερική φωνή που επιμένει να σας κάνει να φαντάζεστε τι μπορεί να πάει στραβά.  Αντί γι αυτό, πείτε στον εαυτό σας πόσο τυχεροί είστε που σας χαρίστηκε μια νέα ημέρα…πόσο υπέροχα νιώθετε γι αυτά που έχετε ( και αυτά που δεν έχετε!)

🌸Κλείστε την τηλεόραση και ανοίξετε τα παράθυρα, να μπει καθαρός αέρας ανάμεσα στ’ αυτιά, να καθαρίσει την τρομοκρατία.

🌸Γελάστε, βοηθά την ενδυνάμωση της ανοσίας.

🌸Απολαύστε τα πράγματα που αγαπάτε. Αν είναι να βγείτε έξω, απολαύστε το περπάτημα στην φύση όσο πιο συχνά μπορείτε.

🌸Οσο μένετε σπίτι, διαβάστε ένα βιβλίο. Σας ταξιδεύει ( και τα ηλεκτρονικά μια χαρά λύση είναι)

🌸Ακουστε μουσική. Η μουσική συμβάλει στην έκκριση ανσοσφαιρίνης Α, μιας ουσίας πολύ σημαντικής για το ανοσοποιητικο μας σύστημα. Επίσης μειώνει την κορτιζόλη, ορμόνη άγχους, και αυξάνει τις ντοπαμίνες, ορμόνες για την καλή διάθεση.

🌸Περάστε χρόνο με αγαπημένους. Ευκαιρία να τηλεφωνήσετε σε φίλους που έχετε καιρό να δείτε.  Να κάνετε πράγματα με τα παιδιά σας. Χαμογελάστε μαζί καθώς θυμάστε όμορφες στιγμές. Τι θα λέγατε γι αυτό εδώ το διεθνές Project για την Ελπίδα.

🌸Θυμηθείτε τους ηλικιωμένους, ιδιαίτερα αυτές τις ημέρες. Μιλήστε τους στο τηλεφωνο. Προτείνετε να τους κάνετε να ψώνια. Θα σας γεμίσει ικανοποίηση η χαρά του να δίνετε με γενναιοδωρία.

🌸Ξεκινείστε ένα Ημερολόγιο Ευγνομωσύνης. Κάθε βράδυ γράψτε 3 πράγματα για τα οποία είστε ευγνώμων για την ημέρα. Όταν τα διαβάζετε σε λίγο καιρό θα εκπλαγείτε ευχάριστα!

Κάθε πρόκληση έχει σαν αποτέλεσμα να μας κάνει ισχυρότερους, σοφοτερους, πιο αποτελσματικους…αν της το επιτρέψουμε.

Απλά ας κρατήσουμε γερά τα σοφά λόγια της γιαγιάς που μας θυμίζουν να αλλάξουμε πλαίσιο.

Και τούτη η ανηφοριά, κατηφορριά θα φέρει. 🌸

Με αγάπη,

Έφη Κυρικάκη

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.