Το γεγονός ότι διαβάζετε αυτά τα λόγια, σημαίνει πιθανότατα ότι ψάξατε στο internet για
«Συμβουλευτική για μαθητές». Θα ξέρετε τότε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των
αποτελεσμάτων αφορούν τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό. Κι όμως, υπάρχουν πολύ
περισσότερες δεξιότητες επιτυχίας και ευτυχίας που χρειάζεται να αναπτύξει ένας μαθητής για
να ανθίζει προσωπικά και ακαδημαϊκά, πριν φτάσει στο σημείο να επιλέξει τις μελλοντικές του
σπουδές.

Το γεγονός ότι διαβάζετε αυτά τα λόγια, σημαίνει πιθανότατα ότι ψάξατε στο internet για
«Συμβουλευτική για μαθητές». Θα ξέρετε τότε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των
αποτελεσμάτων αφορούν τον Επαγγελματικό Προσανατολισμό. Κι όμως, υπάρχουν πολύ
περισσότερες δεξιότητες επιτυχίας και ευτυχίας που χρειάζεται να αναπτύξει ένας μαθητής για
να ανθίζει προσωπικά και ακαδημαϊκά, πριν φτάσει στο σημείο να επιλέξει τις μελλοντικές του
σπουδές.

Ανακάλυψε τους αυτοματισμούς
που σε μπλοκάρουν

Χτίσε τις δυνάμεις χαρακτήρα
που θα σου φέρουν ικανοποίηση, ισορροπία, επιτυχία

Είτε είσαι μαθητής είτε ενήλικος,
ενδυναμώσου, εμπλούτισε τις επιλογές σου.

Δεξιότητες μάθησης = δεξιότητες ζωής

Ένας μαθητής στην πορεία του, θα χρειαστεί να μάθει να εστιάζει, να απομνημονεύει, να συνεργάζεται, να διαχειρίζεται τα συναισθήματα του, να έχει αυτοέλεγχο να διαχειρίζεται τον χρόνο του σωστά, να είναι αυτόνομος. Αυτές δεν είναι δεξιότητες με τις οποίες γεννιέται κανείς. Είναι όμως δεξιότητες που μαθαίνονται με εστιασμένη εκπαίδευση. Γιατί αξίζει να εστιάσει κανείς σε αυτές;

Ίσως μπορείτε εύκολα να φέρετε στο νου άτομα που ήταν εξαιρετικοί μαθητές αλλά δεν είναι επιτυχημένοι, ούτε ευτυχισμένοι. Ή και το αντίθετο. Οι έρευνες δείχνουν πως πολύ περισσότερο από τις κάθετες δεξιότητες (σπουδές, πτυχία, πιστοποιήσεις) στην αγορά εργασίας μετρούν οι ήπιες δεξιότητες, αυτές που εμείς στο MetaMathesis ονομάζουμε Δεξιότητες Ηγεσίας. Στην πραγματικότητα, αυτές θα έπρεπε να είναι οι πρώτες δεξιότητες που διδάσκονται στο σχολείο παράλληλα με την ανάγνωση, τη γραφή, την αριθμητική

Εκπαιδεύσιμες δεξιότητες

Μεταγνωστικές στρατηγικές Αφορούν τον τρόπο μελέτης και μάθησης, δηλαδή
εκπαιδεύομαι στο να μαθαίνω καλύτερα και ευκολότερα. Οι μεταγνωστικές στρατηγικές
αφορούν ενδεικτικά πώς να:
• Ενισχύω τη μνήμη μου
• Μεταφέρω τις καλές στρατηγικές μου και στη μάθηση
• Μαθαίνω πως να εστιάζω και να επανεστιάζω την προσοχή μου
• Αντιλαμβάνομαι τι με μπλοκάρει και τι με βοηθά στη μάθηση
• Κατανοώ σε βάθος αυτό που μαθαίνω και μπορώ να το εφαρμόσω σε άλλους τομείς

Ήπιες δεξιότητες Είναι δεξιότητες κρίσιμες για την συναισθηματική ισορροπία του
μαθητή και την ομαλή συνύπαρξή του στην ομάδα. Τέτοιες δεξιότητες είναι ενδεικτικά:
• Συνεργασία με την ομάδα
• Επικοινωνιακές δεξιότητες
• Αυτοπαρακίνηση
• Αυτονόμηση
• Ικανότητα λύσης προβλημάτων
• Ηγεσία
• Κατάλληλη προβολή του εαυτού μου και της δουλειάς μου
• Διαχείριση χρόνου
• Αυτοέλεγχος, αυτορρύθμιση
• Διαχείρηση συναισθημάτων
• Ευελιξία
• Προσδιορισμός προτεραιοτήτων

Συναισθηματική ενδυνάμωση Συχνά αυτό που χρειάζεται ένας μαθητής – και ένα
ενήλικος- είναι στήριξη στην ανάπτυξη αυτοεκτίμησης, αυτοπεποίθησης, ή και βοήθεια στη
διαχείρηση μιας κρίσης.
Ακόμη και παιδιά χωρίς διαπιστωμένες μαθησιακές δυσκολίες, ίσως χρειαστεί κατά καιρούς να
διαχειριστούν κάποια από αυτά τα ζητήματα. Μια συμβουλευτική συνάντηση με τους
εξειδικευμένους συνεργάτες του MetaMathesis θα βοηθήσει εσάς και τα παιδιά σας να κάνετε
τη ζωή σας πιο εύκολη …και χαμογελαστή.

Δηλώστε ενδιαφέρον

Εμπειρίες…

Νόμιζα πως δεν μπορούσα να μάθω, πώς ήμουν χαζή. Όταν έγραφα διαγώνισμα απλά πάγωνα,
αν και νόμιζα ότι έιχα προετοιμαστεί καλά. Μερικές συνεδρίες με βοήθησαν να δουλέψω με
στρατηγικές μνήμης, να βάζω τα πιο σημαντικά πρώτα και μου έδωσαν αυτοπεποίθηση. Τα
διαγωνίσματα μου βελτιώθηκαν. Νιώθω πολύ καλύτερα μ’ εμένα.

Δήμητρα Ν
μαθήτρια Γ’ Γυμνασίου

Ο γιός μας είναι ευαίσθητο παιδί. Είχε μεγάλη δυσκολία με την αυτονόμηση και την διαχείρηση
των συναισθημάτων του. Οι συνεδρίες βοήθησαν εκέινον αλλά και εμάς να διαχειριστούμε τα
ζητήματα. Ηρεμίσαμε κι εμείς και το παιδί.

Μαρία Π
μητέρα παιδιού Δ’ Δημοτικού.

It has always been a challenge to concentrate and organize my study since school, although in
general I am a very organized person. But I wished to further my studies and keep growing as a
person, so I decided to ask for help. Things are so much better now!

Stephany B
executive assistant

Εμπειρίες...

Νόμιζα πως δεν μπορούσα να μάθω, πώς ήμουν χαζή. Όταν έγραφα διαγώνισμα απλά πάγωνα,
αν και νόμιζα ότι έιχα προετοιμαστεί καλά. Μερικές συνεδρίες με βοήθησαν να δουλέψω με
στρατηγικές μνήμης, να βάζω τα πιο σημαντικά πρώτα και μου έδωσαν αυτοπεποίθηση. Τα
διαγωνίσματα μου βελτιώθηκαν. Νιώθω πολύ καλύτερα μ’ εμένα.

Δήμητρα Ν
μαθήτρια Γ’ Γυμνασίου

Ο γιός μας είναι ευαίσθητο παιδί. Είχε μεγάλη δυσκολία με την αυτονόμηση και την διαχείρηση
των συναισθημάτων του. Οι συνεδρίες βοήθησαν εκέινον αλλά και εμάς να διαχειριστούμε τα
ζητήματα. Ηρεμίσαμε κι εμείς και το παιδί.

Μαρία Π
μητέρα παιδιού Δ’ Δημοτικού.

It has always been a challenge to concentrate and organize my study since school, although in
general I am a very organized person. But I wished to further my studies and keep growing as a
person, so I decided to ask for help. Things are so much better now!

Stephany B
executive assistant