Time to focus on teachers' wellbeing

Τον Μάρτιο του 2023 ταράχτηκε συθέμελα ένα μακροχρόνο δεδομενο στην καριέρα μου ως εκπαιδευτικού και ερευνήτριας της ψυχικής υγείας και ευημερίας των εκπαιδευτικών: το Φινλανδικό Υπουργείο Παιδείας και Πολιτισμού ανακοίνωσε
την αποτυχία του πιο εξιδανικευμενου εκπαιδευτικού συστήματος στον κόσμο, του Φιλανδικού! Εκτός από τη μείωση των μαθησιακών αποτελεσμάτων των μαθητών της Φιλανδίας που ισοδυναμεί με “πιθανώς ένα με δυο έτη σπουδών”, αυτό που με σόκαρε περισσότερο ήταν ότι «οι διαφορές μεταξύ των φύλων βρέθηκαν εξαιρετικά έντονες από διεθνή άποψη» και ότι «οι διαφορές στα μαθησιακά αποτελέσματα που σχετίζονται με το κοινωνικό υπόβαθρο έχουν γίνει πιο έντονες από πριν.”
Προφανώς, τα πλούσια σχολικά περιβάλλοντα δεν αρκούν για να καλύψουν βαθύτερες ανεπάρκειες.

Έπειτα, πριν από λίγες μέρες, με υποδέχτηκε στα εισερχόμενά μου στο LinkedIn ένα ασυνήθιστο μήνυμα. Η κυβέρνηση της Νέας Ζηλανδίας με προσκαλούσε να διδάξω
Aotearoa (Nεα Zηλανδία στα Μαορί) και μαλιστα με πριμ μετεγκατάστασης $10.000! Τις επόμενες μέρες, σε μια συναισθηματική διαφήμιση στο Linkedin, μαθητές όλων των ηλικιών προσκαλούσαν δασκάλους από οπουδήποτε στον κόσμο να «έρθουν να μας διδάξουν». Αυτό δεν είναι καθόλου είδηση ​​για έναν προσεκτικό παρατηρητή των παγκόσμιων εξελίξεων. Ακομη πριν την επιχείρηση “Εισαγωγη Δασκαλων” η Νέα Ζηλανδία αγωνίζεται εδώ και χρόνια να καλύψει τις ανάγκες της χώρας σε εκπαιδευτικό προσωπικό.

Τον τελευταίο καιρό, ένα κίνημα αθόρυβης εγκατάλειψης ή οριστικής αποχώρησης πλήττει την εκπαίδευση παγκόσμια. Σε μια δημοσκόπηση του National Education Association στις Ηνωμένες Πολιτείες, το 55% των εκπαιδευτικών δήλωσε ότι σχεδιάζει να εγκαταλείψει το επάγγελμα νωρίτερα από το προγραμματισμένο, το 35% μέσα στα επόμενα 2 χρόνια!

Όσο συγκλονιστικές κι αν είναι, αυτές οι αναφορές, ίσως οι λόγοι πίσω από τα μειωμένα γνωστικά αποτελέσματα των μαθητών και την έξοδο των δασκάλων να είναι ασυνδετοι. Ή μήπως οχι?

Το θέμα είναι σίγουρα πολυδιάστατο. Ωστόσο, ένας πολύ σοβαρός παράγοντας φαίνεται να είναι το μακροχρόνιο άγχος και η εξουθένωση των εκπαιδευτικών. Σε μια δημοσκόπηση της Gallup το 2022, η διδασκαλία σκαρφάλωσε στην κορυφή της λίστας με τα επαγγέλματα που προκαλούν επαγγελματική εξουθένωση στις ΗΠΑ. Και οι γυναίκες εκπαιδευτικοί ανέφεραν υψηλότερα ποσοστά επαγγελματικής εξουθένωσης από τους άντρες συναδέλφους τους (55% έναντι 44%).

Οι εκπαιδευτικοί έχουν απλά φτάσει στα όρια τους. Δεν είναι καιρός τώρα περισσότερο από ποτέ, ενώ έχουν απομείνει ακόμη δάσκαλοι στα σχολεία μας, να επικεντρωθούμε στην ψυχική υγεία και την ευημερία τους;

Τώρα περισσότερο από ποτέ είναι καιρός να μετατρέψουμε το πρότυπο εκπαίδευσης από επιτυχία με οποιοδήποτε κόστος σε ευημερία σε όλα τα επίπεδα. Αν όχι τώρα, πότε?

Αυτό ακριβώς κουβεντιάσαμε στην #GLOWedu Conference πριν λίγες μέρες.

Η NeuroLearningPower®, η εκπαίδευση που στηρίζει γυναίκες εκπαιδευτικούς και τους μαθητές τους να ανθίζουν,  έχει ήδη βοηθήσει εκατοντάδες εκπαιδευτικούς. Θα βρείτε περισσότερα στη σελίδα μας www.neurolearningpower.com

Effie Kyrikakis, an established teacher trainer with a bacgroung in coaching, NLP and psychology, is the creator of NeuroLearningPower® an evidence-based mentoring method that supports women educators to discover strategies to empower themselves and their students to thrive.

Efi Kyrikaki
Owner

Over 12,000
5 Star Ratings

5-stars-white

Rated 5/5 by 12,000 Students

Related Posts